zaterdag 12 juni 2004

Toog

Ik heb het weekend op passende wijze geopend. Gisterenavond zat ik eenzaam en verlaten aan de toog, maar gelukkig kon de knappe, vriendelijke barvrouw me boeien. Het gele vocht deed er ook wel wat aan. Klokslag 12 uur vierde ik dan mijn verjaardag in een swingcafé. Een goed jeneverke voor mij en een colaatje voor de dj. De barman trakteerde me op een halve liter bier. Tijd voor een frikandelleke, want het vrijdaggevoel (vrijdag=frietdag, zoals ik reeds schreef in een vorig stukje) zat toch nog een beetje in mijn lijf, desondanks dat het al zaterdag was. De lieve frietuitbater gaf me zelfs een colaatje cadeau. Als afsluiter belandde ik weer in het jeugdhuis bij de knappe barvrouw. En zie, 17 uur later vierde ik mijn verjaardag verder, met een pub en een optreden van Katastroof. Wat ook verklaart waarom er hier weinig tekst staat.