woensdag 9 juni 2004

Volg de pijltjes

Vandaag ben ik naar Zelzate geweest. Vanuit Zele rijd je dan best via Lokeren, richting Wachtebeke om daar uit te komen. Vanaf Wachtebeke stonden er zelfs al pijltjes richting Zelzate, so peace of cake…dacht ik.

Ik sprong een gat in de lucht (euh, in mijn dak) toen ik het pijltje Zelzate zag staan. Het was al een wonder dat ik het tijdig zag, want in Vlaanderen is dat niet altijd een evidentie. (In Sint-Niklaas zag ik er onlangs eentje op hoogte van mijn autowiel. Uiteraard was ik er reeds voorbij getuft voor ik het door had.) Deze keer stond het er wel, en keurig zichtbaar. 300 meter verder stond ik perplex. Ik wist dat de wereld rond was, maar dat ik die zo snel rondgereden had, dat leek me wel erg verdacht. De wegwijzer stond naar de andere richting. Er zat niks anders op dan te keren. Na vele bochten, en waarschijnlijk een mega omweg (want ik heb de vrachtwagenroute gevolgd, denk ik) kwam ik op het grondgebied Zelzate (wat nog niet wil zeggen dat ik op de markt was, die had ik pas een kwartier later gevonden).

De terugweg verliep ietsje vlotter, alhoewel: ik kwam al op grondgebied Gent (huh !?!), ‘k zag bijna Nederland (huh ?!?) en toen ik me keerde om richting Antwerpen te rijden, dan pas kwam ik weer een pijltje Wachtebeke tegen. En ja hoor, de wegwijzer naar Lokeren stond braaf op me te wachten. Ook hier weer de wereld rond gereden, want 300 meter verder, jawel, een pijl in tegenovergestelde richting. En t leuke: toen ik me keerde stonden er plots 3 pijlen naar Lokeren, eentje rechtdoor, eentje naar links en eentje naar rechts. Ja hallo… ik kon niet meer missen.