zondag 30 mei 2004

Twee lappen vlees

Op zoek naar mijn dagelijkse calorieën stopte ik vandaag aan een hamburgerrestaurant. Onder het motto, hoe vettiger, hoe prettiger, kocht ik me twee dikke burgers met extra dipsausjes. “Een cola-light” hoorde ik een jongedame naast me vragen. Alsof dat bij je pak friet, drie pakjes mayonaise en die twee vetdruppende hamburgers nog opbrengt, dacht ik. Ik liet me niet uit mijn lood slaan door deze wansmakelijke daad, en bestelde me een halve liter real stuff.

Slurpend aan mijn cola keek ik naar de voorbijgaande mensen. Hoofdzakelijk vrouwen. Met uitzicht op de besteltoog, had ik de meest strategische plaats gevonden. Het ene kontje na het andere wiegelde naar mij. Wegzwijmerend door de overdadige vleesshow, kwam het kwijl mijn lippen tegemoet. Het kon me niet deren dat de mayo over mijn kaken liep. Het enige wat telde, was: lachen en mooi zijn, woohoo…