dinsdag 1 juni 2004

Zomaar, vanuit het niets

Alweer een nieuwe dag. En deze keer valt het me zwaar iets op papier te zetten. Mijn eerste writersblock? Waarschijnlijk. De tv staat open op de teletubbies. Niet voor mij, hoor, maar voor de kinderen die hier bij ons rondcrossen (en nu voor een keer hun treintjes en blokken ingeruild hebben voor het kastje). Ik word oud, want de aflevering die ze uitzenden, heb ik voor de vierde keer al gezien. En dan moet je weten dat het op dit moment dinsdag 10u is. Een moment dat ik zelden tv kijk. Of toch niet uit vrije wil...

Programma's zoals 50 jaar televisie of alweer een heruitzending van de kampioenen bevorderen mijn jong gevoel niet. 't lijkt wel of professor Barabas zijn teletijdsmachine realiteit geworden is. Nonsens from schoten had het al over de heruitzendingen. En net zoals zij, ben ik ook geen voorstander van herhalingen. Gelukkig heb ik mijn computer nog...