maandag 14 juni 2004

Interiem

Vandaag weer een gebruikelijke sollicitatiedag, lees: mijn gezicht laten zien in een interiemkantoor. Deze keer had een kantoor me vorige vrijdag met een interessante vacature gelokt, maar toen ik er in levende lijve stond, bleek er niemand van de openstaande vacature op de hoogte te zijn. Daarvoor reed ik dan naar Gent.
In Zelzate had ik al iets gelijkaardig meegemaakt. Daar nodigden ze me uit voor 2 vacatures, en toen ik er aankwam (op afspraak nota bene), waren de vacatures al ingenomen. Sint-Niklaas spant de kroon met het hoe erger je een werkzoekende-spelletje. Ze nodigden me uit voor een gesprek + computertesten, maar in plaats van me te verwelkomen, stonden de dames in hun tuin de auto te wassen. Het beste moet nog komen: ik was niet ingeboekt, dus ik kon ook de testen niet afleggen. Gevolg: twee keer naar de grootste markt van Vlaanderen gereden (met de bijhorende parkeergelden, natuurlijk). Maar ik geef niet op, morgen ga ik eens vriendelijk lachen aan de balie in Beveren.