maandag 1 oktober 2007

Eurosong for kids 2007

Ik heb wel wat genoten van de Eurosong for kidsfinale, ook al geef ik het niet graag toe. De inzendingen van dit jaar waren dan ook ijzersterk. Soms dacht ik wel een Avril Lavigne te horen, wat wel eigen is aan de leefwereld van tieners. Trust en Bab zijn zeker en vast door dit genre geïnspireerd. De kwaliteit blijft echter op en top.

Bab kan je nog wel wat speels en kinds vinden; voor een 13-jarige was het al een behoorlijk uit de kluiten gewassen rocknummer.

De vakjury vond Trust dan weer te goed, wegens te volwassen klinkend. Ik kan hun mening wel delen. Het zou jammer zijn dat Trust op het Eurosong for kidsfestival niet de nodige appreciatie krijgen en zich hierdoor laten ontmoedigen. Eurosong is immers geen Rockrally.

De groep Mijn broer en ik vind ik een goede combinatie van ska en kinderlijke fantasie; alleen zullen ze nog wat moeten werken aan hun zangtechnieken en articulatie. Ik had het lied al enkele keren gehoord, maar wist niet wat ze zongen. We gaan keilen of we gaan kaailen bleek uiteindelijk we gaan knallen te zijn.

De dalton sisters is helemaal een kinderlied, genre K3. Niet voor niks dus dat Karen hen voor Rotterdam opperde. Alleen had ik een zwaar déjà entendu gevoel bij deze groep. Beluister hun lied maar eens en daarna Wij zijn de 6-teens van 6-teens.

Bab en Trust, hopelijk tot op een Rockconcours. Forget Eursong for kids. Tieners zijn nu eenmaal geen kids meer…