maandag 10 september 2007

Kloteklanten

“Kloteklanten” schreef Humo. Zo definieert het tijdschrift de houding van grote bedrijven tegenover hun klanten. Talloze callcenters zijn onbereikbaar en als je eindelijk een operator te pakken hebt, word je rot behandeld. Nog slechter is het gesteld als je alleen maar een computer aan de lijn krijgt en laat nu dat toevallig bij mij het geval geweest zijn. Binnenkort komt een technieker langs en in plaats van dat een medewerker van het bedrijf me belde, belde een computer me op.

“Hallo, dit is een computer. Wij zullen u een paar data voorstellen. Druk op 1 om de datum te aanvaarden; druk op 2 voor een andere datum”

Dit had ik nog nooit meegemaakt. Ik was zo overdonderd dat de computer plots al een paar weken verder zat met mogelijke data. Vlug duwde ik op 1.
Had ik een medewerker aan de lijn gehad, had ik hem kunnen zeggen dat ze alvast een nieuw toestel moesten meebrengen, aangezien het mijne een onherstelbare fabricagefout heeft. Nu zal die technieker langskomen; hetzelfde als mij constateren om dan onverrichter zake naar huis te keren en de computer me opnieuw laten bellen. We zijn dan weer enkele weken verder en het zal me een extra dag verlof kosten. Assholes.