zaterdag 11 augustus 2007

Feesten in Lokeren: XXL

=> nvdr: lees zeker ook het Dranouter XXL verslag. Op maandag 13 augustus verschijnt geen column, aangezien deze en het Dranouter verslag wel best lang genoeg zijn om een weekje zoet te blijven. <=

Elk jaar opnieuw is het gezaag of de Lokerse Feesten al dan niet te duur zijn. Laat ik het zo stellen: ieder betaalt wat hij het waard vind. Ik vond het dit jaar het niet waard, aangezien merendeel van de groepen me niet interesseerde. Natalia en Clouseau had ik nog overwogen mocht ik vrijgezel zijn, maar zelfs dat zit er niet meer in.

Door het weekendje Dranouter, nam ik pas maandag de aftrap. Dit jaar richting de gratis Fonnefeesten.

Op het programma: Ringel-S, elektro op zijn best. Er kon zelfs nog een bis-nummer af: Blaupunkt. Lekker vet! Elektro is zo’n genre dat je moeilijk met andere groepen kan vergelijken. Bezoek zeker hun myspace.

Daarna zat ik al aan de Tatanka.

Na een veel te korte nacht was ik klaar voor een mini-optreden in de Irish Pub. Aan de gitaren: Ray Monda. Deze beginnende band speelt indie/rock/garage en heeft een paar leuke liedjes. “Aha” heeft wel wat Red Hot Chilli Peppers achtig en dat ze fan zijn van Admiral Freebee, bewezen ze met de cover van Oh Darkness. Niks dan goeds dus.

Enkele uurtjes later stond ik weer op de Fonnefeesten te genieten van Peter Pan Speedrock. Damn, wat ging dat snel. Ik weet nog altijd niet wat ze zongen, maar dat was geen bezwaar om mee te schreeuwen. De frontzanger jutte het publiek op en wij deden lustig mee. Een paar kameraden kochten zelfs merchandise.

En toen had ik weer wat Tatanka’s binnen

Ik hou wel wat van ska, dus woensdag was ik paraat voor the Antwerp gipsy ska orkestra. Zelf vond ik het wat te gipsy en te weinig ska. Maar och, na het optreden zat ik met de Argentijnse gitarist al aan de toog Tatanka’s te drinken.

Donderdag had ik mijn buik van het festivalleven wel wat vol. Het was al steeds 5 tot 6 u ’s morgens geworden. Tijd voor een break

Vrijdag wou ik wel, maar zat ik met morele schuldgevoelens mocht ik gaan. Ik heb de volgende dag een familiefeest waar ik fris op moet verschijnen. Alweer een baaldag. Heb uit pure miserie naar ‘Soldier’ gekeken.

Zaterdag: zoals ik al zei: familiefeest

…maar zondag ga ik, zelfs naar de kaai. Be there.