maandag 24 september 2007

Wijn

Het was weer een weekendje met een venijnig katertje op zondag. Op zulke momenten denk ik eraan te stoppen met drinken. 101 methodes bedenk ik dan hoe ik het de volgende keer ga aanpakken; alleen drink ik te graag om het daadwerkelijk vol te houden. Het is ook niet evident om in een landje als België een geheelonthouder te worden. Ga maar eens langs bij de bomma; gegarandeerd dat zij je een ‘druppeltje’ aanbiedt. Zo gaat dat voort; bij familie pakken ze graag uit met hun wijncollectie, op verjaardagen verrassen vrienden je met een biermand en een bieravond wordt als cultureel evenement aanzien. (Een niet-alcoholisch evenement zou bvb een cola-avond kunnen zijn. Ik zie het zo al voor me: coca-cola, river cola, pepsi cola, boxer cola, samson cola, virgin cola, … ow, yeah.)

Met het kater-gevoel nog wat in mijn lijf schrapte ik alle alcoholische drank op mijn boodschappenlijstje. Vlug wandelde ik voorbij de wijn-en bierrekken. Dat ging vlot. Ik nam mijn spullen en rekende af.

“Wegens de heropening van onze winkel geven wij onze klanten een cadeautje mee” zei de kassierster en ze plaatste een fles wijn in mijn karretje.