maandag 17 september 2007

Technieker gezocht

Laten we onze kinderen naar het technische sturen ipv naar het Latijnse. De maatschappij schreeuwt om goede technici en vaklui terwijl veel mensen in diezelfde maatschappij denigrerend doen over BSO en TSO.
What’s in a name, zou ik zeggen en wellicht kan al veel verholpen worden met modulair onderwijs: een x-aantal vakken kiezen die leiden tot je diploma.

Het is soms schrijnend welke vaklui ik over de vloer krijg: zowel op het werk als in de privé. Neem nu mijn microgolf waar ik vorige week over schreef. De technieker heeft het defect kunnen herstellen. Hoera, dacht ik. Tot ik constateerde dat hij na het demonteren het deurtje niet naar behoren terug vastgezet had. De man was uiteraard al vertrokken vooraleer ik het door had.

Het zit me trouwens niet mee. Ondertussen zag ik een mankement aan mijn ijskast. Je raadt het al: “Hallo, dit is een computer. We zullen u een paar data voorstellen …”