zaterdag 21 augustus 2004

90

Ik rij dagelijks over de Ringvaart (R4, ring rond Gent) en over de wisselaar in Gent-Brugge. De R4 is een recht, lang stuk waar je maximum 90 mag rijden, ook al is het verleidelijk om 120 te gaan. Uit ervaring kan ik vertellen dat er gemiddeld 100 tot 130 gereden wordt.

Vandaag even niet...

Zwaar ongeval aan het begin van het rechte stuk. De brandweermannen stonden 200 meter voor de wrakstukken het aankomend verkeer aan te manen om trager te rijden. Ik slikte even bij het hoopje ijzer, wetende dat ik soms ook ietsje sneller dan 90 bol. Iedereen had plots het gevoel: 'this could be me', want niemand waagde het mijn tegen 80/u rijdende Saxo voorbij te steken.

Alsof het niet genoeg was, passeerde ik mijn tweede portie ongeluk op de wissel E40-E17.

Weet je, shokkende beelden in real life werken veel beter dan al die foto's en campagnes... Een ding is zeker, deze keer geen 'smile! you're on candid camera!!' voor mij.