donderdag 8 juli 2004

Wij denken voor u

Proximus, met Kathleen, waarmee kan ik u helpen?”

“Ik zou graag mijn abonnement opzeggen en overschakelen op een pay & go kaart.”

“Een ogenblikje aub, ik neem er even je gegevens bij.”

“Meneer Hannibal, zo te zien aan uw profiel is het niet verstandig om over te schakelen op deze formule. U zal meerdere keren moeten herladen en het zal u duurder uitkomen dan wanneer u uw abonnement behoudt.”

“Toch zou ik willen overschakelen, mevrouw”

De dame argumenteerde hoe dom die beslissing was en na 10 minuten gaf ze haar pleidooi op.

“U kan dan in een Proximus verdeler de nodige documenten laten invullen, meneer Hannibal.”

“Ik heb geen zin om naar zo’n winkel te gaan, mevrouw, kan ik dat papier zelf niet invullen.”

Mijn gesprekspartner hoorde het in Keulen donderen. Alsof ze alweer aan mijn gebruiksgemak dacht, antwoordde ze letterlijk met een nee, maar herpakte zich.

“Misschien zou u het toch kunnen invullen. Ik zal u een formuliertje opsturen, dat u dan vervolledigt en ons doorfaxt. Mocht het te moeilijk zijn, kan u nog steeds een beroep doen op de Proximus-klantendienst.”

Mevrouw de operator, hier met fictieve naam, ik denk dat u het een en het ander niet goed vat.

==> Als jarenlange abonnee ( meer dan 5 jaar! ) schakel ik niet zo maar over op een betaalkaart, tenzij ik een hersentumor gehad heb waardoor ik niet meer helder kan denken. De achterliggende reden is gewoon dat ik een gsm (met bijhorende operator) van het werk gekregen heb.

==> Als alfabeet zal het me wellicht wel lukken een paar vierkantjes aan te vinken, tenzij u me de Turkse versie opstuurde. Maar dan nog… Ik ben bevriend met de plaatselijke kebapzaken, dus met wat geluk zou ik wel een goede ziel gevonden hebben die het me in het Zeels wil vertalen.

==> Als operator zou u blij moeten zijn dat ik vrijwillig een duurdere formule wil gebruiken. Het had erger gekund: ik had immers mijn gsm-nummer naar de andere operator kunnen overgedragen hebben.

De andere operatoren:

Mobistar, Base, The Mobile Factory, City Mobile