maandag 12 juli 2004

Knipperlicht in optie

Sinds ik werk, bestaat 2/10 van mijn leven uit auto rijden. Ik zou mijn wagen al een beetje als huis kunnen inrichten, maar tv kijken zit er net niet in. Dus kijk ik maar door dat grote venster aan de voorkant. Variatie genoeg.
Zo zag ik deze morgen een auto zigzaggen. Meestal vergeten bestuurders (bewust?) te knipperen. Mijn voorligger had het blijkbaar anders begrepen: lekker links knipperen en zich naar het rechtervak begeven en omgekeerd. Zou het een zieke zijn, omgekeerd redeneren? Zou dit ook de basis van spookrijden zijn? In ieder geval, mocht u aan deze ziekte lijden en u zich dagelijks (of occasioneel) op het traject Zele-Gent begeven, zou u dan zo vriendelijk willen zijn me uw nummerplaat door te spelen? En type wagen met kleur? Overweeg het ook niet om op uw fiets te springen, want deze avond had ik het zitten. Een fietser wou naar links, stak beleefd zijn arm uit om de richting aan te geven, maar had het geduld niet om me voor te laten. Met een vloeiende beweging (en dat voor een zeventig plusser!!) dwarrelde de man voor mijn neus het kruispunt over. Lang leve de zwakke weggebruiker, maar ze mogen zich ook wel aan het verkeersreglement houden.