zaterdag 10 juli 2004

Broeken

Deze namiddag ging ik shoppen met mijn moeder. Moeders hebben meestal een beter zicht op welke kledij aanpasbaar zijn en welke niet. Soms is een tweede mening wel interessant. Hun betaalkaart nog interessanter.
Aangekomen in de E5-Mode begaf ik me naar de broekenafdeling.
“Kijk” wees mijn moeder, “daar loopt Mariette met haar man”
Je loopt wel vaker mensen in dezelfde winkel tegen het lijf, maar Mariette is een uitzondering. Zij koopt haar kledij immers bij Boutique Peggy.

“Hier si, ons Mariette!” stak mijn moeder af.
“Ah dag Lena. Wat een toeval dat je ons hier ziet. ’t Is immers jaren geleden dat we hier nog eens binnengesprongen waren. Maar we kwamen net terug van Meubelwinkel Louis IX, en ik zei zo tegen mijn man: laten we eens aan de E5 Mode stoppen.”
“En al wat gevonden?”
“Boh boh, wat goedkope kledij.”
Mariette’s man stond aan het bord ‘2 broeken kopen , 3de gratis” te frutselen aan zijn drie boeken.
Mijn moeder en ik keken ernaar.
“Ja” reageerde Mariette, “ die dienen om te werken. Voor als hij een keer gaat schilderen of zo…”

Schilderen? Heb je daar 3 broeken voor nodig?