woensdag 14 juli 2004

De warme bakker

Ik mocht vandaag niet op mijn werk binnen zonder taart. Daarom ging ik gisteren op zoek naar een vroege warme bakker om een bestelling te plaatsen. Met succes! De bakkersvrouw vertelde me dat ze in normale omstandigheden niet zo vroeg taart verkocht, maar dat ze speciaal voor mij die lekkernij op tijd klaar zou hebben. Stipt om half acht (’s ochtends) kon ik de zoetigheid ophalen.
Grootwarenhuizen pronken nogal hard met de lage prijzen en de ruime keuze, maar zo’n service zoals bij de bakker kunnen ze me toch niet geven. In de supermarkt kan je maar vanaf half negen of negen uur terecht en is het zelfbediening. Als ik er nog een brood bij koop, moet ik deze zelf snijden en in de zak stoppen. Bij de warme bakker doet de jobstudente dat al lachend. Redenen genoeg dus om de kleine middenstand te steunen. Zij geven er veel voor terug.