donderdag 24 juni 2004

School's out party

Het is weer zover. In het jeugdhuis vindt deze avond een fuif plaats, speciaal voor zij die het schooljaar beeindigen. ‘t Is wel altijd een raar zicht, de kleine medemens op straat zien rondlopen. Ook eindelijk een fuif waarbij ze niet naar mijn identiteitskaart vragen. Alleen wel klote dat ik dan met een ‘no-beer’bandje moet rondhuppelen.

Het doet me weer denken aan de tijd dat ik uitging en dat ze wel aan mij mijn identiteitskaart vroegen (omdat ik niet zo groot ben en ze dachten dat ik geen 16 was), maar dan niet aan blonde Marina van 13 die al dan niet met haar Johny binnenwandelde. Of ook niet aan de jongen van 1m 90. Ik wist bij god niet dat je aan grootte de leeftijd kon weten. Kleine mensen zijn meestal oud, dacht ik. Die krimpen als ze ouder worden. En kinderen gaan niet naar fuiven, toch?