zondag 9 januari 2005

MADE IN CHINA

Het is niet van mijn gewoonte om rond de drieën ‘s nachts nog op een fuif toe te stuiken, maar af en toe heeft een mens al eens van die waanzinnige ideeën om zulke plannen uit te proberen. Een kameraad en ik wandelde de plaatselijke KLJ-fuifzaal binnen. Weliswaar nog in onze gothic-tenue, want we kwamen net van de Steeple terug.

Een paar gapende Zeelse boerenkinkels bekeken ons alsof ze de duivel in hoogst eigen persoon tegenkwamen. Sommigen maakten een beschermende kruisbeweging met hun armen.

Peter en ik keken naar elkaar. We wisten wel dat we ons in de Zeelse buitenwijken aan reacties mochten verwachten, maar dat ze daar nog nooit mannen in het zwart, beladen met kettingen, ritsen (in Zele zouden ze tiretten zeggen), en riemen gezien hadden; dat leek ons wat ver gegrepen. En toch…

Rond kijkend naar zatte mannen en nog een tien-tal spring-in-‘t-veld-vrouwen, deden ons het ergste vermoeden. Er is een overpopulatie aan mannen! Rond elke wulpse dame stonden 5 waggelende mannen, stevig drinkend van hun plastic bekertje met gele vloeistof erin. En als er al koppeltjes waren, waren ze aan het bekvechten ( de ene al wat letterlijker dan de andere).

In China is het een hele eer een man op aarde te zetten. Daarom stel ik voor dat we de vrouwen van ginder naar hier importeren, aangezien er daar toch geen vraag naar is. Uiteraard zouden wij onze grootste dumbo-mannen naar China kunnen exporteren. Er valt dan eindelijk wat geld met hen te verdienen.

Vervolgens zou ik fuiven organiseren waarbij er rekening gehouden wordt met het aantal vrijgezellige vrouwen en mannen. 25 % mannen tegenover 75 % vrouwen lijkt me niet onaardig.

Laat maar komen, die Aziaten ! :-D




(Deze economische gedachte mag verkondigd worden in de economische hogescholen zoals EHSAL, Hogeschool Gent, ...)
(geen kopieright, aangezien de Chinezen het al gekopiëerd hebben :-p )