zaterdag 18 september 2004

Tzit in t koppeke

Zaterdag. Normaal de schoonste dag van de week. Alleen heeft het deze keer een wrange nasmaak. Een zware week putte me uit en vandaag heb ik een praktische beslissing genomen.

Volgens de managementlessen is elke beslissing die je neemt een goede beslissing, wat daarom niet wil zeggen dat er geen betere beslissingen zouden zijn...

Hoe dan ook, ik heb er een gemaakt en binnen enkele weken/maanden ga ik er ook een op professioneel vlak moeten nemen. Stress verzekerd.

Teleurstellingen en onzekerheden vertroebelen mijn geest. En ook al ken ik onderstaande levensles goed, het valt me zwaar ermee te leven. Gelukkig zijn er nog vrienden waarmee ik plezier kan maken. Toch nog enige zekerheden in mijn kleine bescheten leven.

Levensles

Ook al kan je snel lopen, er zullen steeds anderen zijn die nog sneller lopen dan jij. Ook al ben je mooi, er zijn steeds mooiere mensen dan jij. Ook al ben je rijk, er zullen steeds...


Maar ook : ook al ben je ongelukkig, er zullen steeds mensen zijn die nog ongelukkiger zijn dan jij. Ook al ben je ziek/arm/... er zullen steeds mensen zijn die nog zieker/armer zijn. Wat je dan ook weer een goed gevoel geeft...