maandag 18 juli 2005

Wie heb ik aan de lijn?


Ik heb een nieuw speeltje, een Samsung 480. Daarvoor belde ik met een Nokia 3510. De knop ‘3’ werkte niet meer naar behoren; de batterij viel uit en soms verloor zij het contact met mijn provider. Hoog tijd dus voor een nieuwe.

Het zou niet fair zijn om de Samsung met de Nokia te vergelijken op technische aspecten, aangezien er ondertussen al heel wat snufjes standaard geworden zijn, die vroeger nieuw waren. Ik kan alleen maar het gebruiksgemak omschrijven.

Ik koos bewust voor een klepper, eentje die openklapt, omdat ik niet meer vanuit mijn broekzak naar vrienden wou bellen. Vooral ’s nachts overkwam het me dat ik ongemerkt aan het wappen was. Die toetsenvergrendeling bracht niet veel soelaas.

De Samsung heeft duidelijke icoontjes, waardoor je net zoals bij de Nokia je weg in het menu niet verliest. Sommige functies, zoals bvb het afleveringsrapport bij een sms, vond ik binnen de 2 minuten al terug. Bij Nokia daarentegen had ik een halve dag nodig. Ondanks dit akkefietje beschouw ik de Nokia toch nog altijd als een van de weinige gsm’s met een duidelijke menustructuur. Ik kocht voor mijn ouders een Nokia, hun eerste gsm nota bene, en binnen het kwartier hadden ze hun eerste sms al verzonden.

Nokia valt met haar muziektonen beter in de smaak bij mij. Ook het specifiek toewijzen van een deuntje aan een telefoonnummer heb ik op dit moment nog niet bij de Samsung gevonden. Nu ja, ik heb ze ook nog maar een half uurtje zonder handleiding verkend. Mocht ik deze functie niet terugvinden, zal dit zeker iets zijn wat ik ga missen. Gegarandeerd dat mijn vader me weer voor niks naar de kast laat hollen, wanneer hij stiekem in de hall mijn nummer vormde.
Er is geen conclusie, nu toch nog niet. Ik denk wel dat ik aan deze Samsung nog veel plezier ga beleven.

Een andere recentie vind je hier
(Engelstalig en tevens de bron van de foto)