maandag 9 mei 2005

Samen in de file, ja gezellig

“Verdomde file” mompelde ik aan de afrit Gent-Centrum. Al maanden is het daar bumperkleven door wegwerkzaamheden. Op zulke momenten pulk ik wat in mijn neus of kijk ik in het rond, met het snot al aan mijn vingers. De dame voor mij opende haar beautycase. Zoals geen ander, tuitte ze haar lippen en deed er lippenstift op.

Alweer een vrouw - statistisch gezien heb je 1 kans op de twee dat het een vrouw is- achter me zat luidkeels mee te gillen met een deuntje op de radio. Het was zeer aandoenlijk en voor ik het wist, had ik mijn duim al in de lucht opgestoken. Madonna in spe lachte en zong lustig verder.

Bij Blokker kennen ze deze taferelen. Zij hebben in hun aanbod kartonnen verkeersdriehoeken met daarop pictogrammen. De bedoeling is dat je het gewenste pictogram neemt en het dan toont aan je lotgenoot in de file. De ene pictogram is al bruikbaarder dan de andere. Mijn favoriet is alvast het pictogram: mijn telefoonnummer is …./ …….

Benieuwd of dit initiatief de files interactiever gaat maken.


PS: aan de zangeres met nummerplaat JQF puntje puntje puntje, zin in een duet?