zaterdag 12 februari 2005

Als zij het mogen...

Door wegwerkzaamheden aan een rond punt in Dendermonde moet het verkeer uit beide richtingen op eenzelfde strook met behulp van verkeerslichten. Als het aan de ene kant groen is, moet de andere kant, waar het uiteraard rood is, mooi wachten tot de ene kant gepasseerd is.

Gisterennacht zette ik aan, omdat het voor mij groen was. Op het moment dat ik voorbij de lichten reed, zag ik een pipo aan de andere kant aanzetten. Toen mijn belager me naderde, schoot hij zich op het voetpad.

Volgens mij zijn dit drie zware overtredingen: door het rode licht rijden, op het voetpad rijden en eigenlijk spookrijden.

Als gewone burger zou je het bij politierechter Peter D’hondt nogal mogen bekopen, maar mijn tegenligger niet. Het was immers de politie van Dendermonde zelf, weliswaar zonder zwaailicht en zonder sirene. Kortweg: een voertuig in het verkeer gelijk een ander en dus niet gerechtigd om zulke overtredingen te begaan.

Ik heb dan toch lekker naar hen geclaxonneerd.