woensdag 26 januari 2005

Antwerpen slaat Antwerpen

Het is me wat, met al die Antwerpse series. Vanavond gaat op één "kinderen van dewindt" in première. De serie speelt zich af in de Antwerpse haven.

Mooie timing van één, want de Matroesjka's liggen een weekje stil door het voetbal. En niet iedere tettenkijker is een ballenkijker. Veel twijfelaars zullen zappen naar één. Benieuwd hoeveel kijkcijfers de meisjes van plezier binnen twee weken nog zullen hebben.

Ondertussen loopt halleluja op vrijdag. Een mengeling van dialecten zou het entertaingehalte hoog moeten houden, bij gebrek aan goeie moppen en woordspelingen. Of waren die acteurs een poging aan het ondernemen om AN te spreken? Het is me niet al te duidelijk, maar ja, gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Geef mij toch maar een Duvel in plaats van deze 'serie met een glimlach' zoals ze het bij één zelf plegen te noemen.

Rob Van Oudenhoven heeft een quiz. Jammer voor hem dat ik die avond naar Black Hawk Down keek op Kanaal 2. Is er ondertussen al geen overaanbod van quizzen en spelletjes? Ik kan er zo al 5 uit mijn mouw schudden: Blokken, Rad van Fortuin, De Pappenheimers, De perfecte moord, puzzeltijd, ...

En hey, voor de tettenkijkers, in Thuis is er de ene verkrachting na de andere. Bovendien zal het niet lang meer duren vooraleer Moe en Waldek vrijgezel zijn. Lees: weer meer vrouwen om op te jagen.