zondag 16 januari 2005

Dr. Knabbel

Soms zijn er zo van die lessen waar je achteraf van hoopte dat je er op dat moment toch wat meer aandacht aan geschonken had. In mijn geval: biologie: de lessen over Dokter Knabbel.

Daarin leerden we dat we twee keer per dag onze tanden te poetsen en hoe we moesten floshen. Bij elke tandpoetsbeurt mochten we dan ofwel een tandpastatube ofwel een tandenborstel kleuren.

Helaas had ik een veel te mooie biologieleerkracht en keek ik meer naar haar borsten dan naar haar cursus. Ik keek al uit naar de seksuele voorlichting.

Zoveel jaren later, kocht ik me eindelijk floshdraad, omdat de tandartsassistente (waar het altijd lente is…) me de oren van mijn kop aan het zagen was.

Nu sta ik daar, elke ochtend voor de spiegel. Worstelend met een paar tanden; het touw in mijn handen. De ene keer slipt het door mijn vingers; de andere keer hang ik vast. Juist dat spleetje, dat gaat vlot.

Ik begin zo langzamerhand de jokes in Juvenes beu te worden:
“Hey, Hannibal, sinds wanneer gebruik jij een tampon in je mond? Het koortje hangt er nog uit.”

Bij deze: kan er me iemand een handleiding bezorgen? Of een handboek: floshen voor dummy’s?