woensdag 8 december 2004

Vrouw met kind

Op weg naar het station wandelde ik mijn eerste bedelaar voorbij. Een vrouw zat op de grond met een kind op haar schoot. Nog geen 20 meter verder kon ik mijn ogen amper geloven. Alweer een vrouw met kind zat te bedelen. De kleine, blakend van gezondheid, lachte naar me en zat vrolijk te spelen met een plastic zak.
Alsof VTM een plaatselijke babyboom op de Meir georganiseerd had, kwam ik aan het station nummer 3 met baby op de vloer tegen…

Gisteren zag ik zelfs een vrouw bij een andere een kind droppen… Ze hebben wel marketinggevoelens, die lui.

Nu nog een heuse bedelaarsvakbond en de eerste staking kan plaatsvinden. Het Leger des Heils heeft zich al kandidaat gesteld. Hun infostand kan je vinden aan de Wiegstraat (op het einde van de Meir naar links…)