zondag 7 november 2004

Goodbye Joske

Ik ben niet zo een grote fan van Jacques Vermeire, Gaston en Leo en Urbanus. Vroeger lag dat anders. De rol van DDT en de film Max deden me naar deze schoenenmaker opkijken. Het komische Antwerpse duo bekoorden me met hun eerste tv shows en films. Vooral Joske Vermeulen is me bijgebleven, net zoals de pingpongballenscene van Urbain.

Voor een schooltaak wilde ik dat fameuze fragment van Joske Vermeulen gebruiken. Na het bellen van 5 videotheken, vrienden en een halve familie en het bezoeken van de bib heb ik het nog steeds niet gevonden. Jammer dat dit pareltje vergane glorie is geworden.


Uit eigen belang: Ik volg een lerarenopleiding en voor het vak Mediakunde moet ik een videofragment zoeken. Mijn thema is telefonie, omdat leerlingen uit het technische leren correct te telefoneren, informatie in te winnen, … Het fragment van Joske Vermeulen toonde perfect aan waar het allemaal mis kan lopen tijdens een telefoongesprek. Heeft iemand een alternatief?