maandag 18 oktober 2004

De biel

Ik wiel, een tatoe op mijn biel. Yeah, de Vlaamse top 20 wordt geterroriseerd door de Kriegels. Een blik op de hitlijst doet me verbleken. Spring, K3, Kriegels, X!NK; de doelgroep lijkt me duidelijk. Wim Soutaer, de grote, boze wolf met een stem die me spontaan doet denken aan die uit de zeven geitjes, zal ik maar even kinderachtig beschouwen…

Triestig, triestig. Als leek kan ik weinig over de muzikale compositie vertellen. Desalniettemin kan ik mijn smaak verkondigen: het is gewoon niet te pruimen.
Qua tekst voel ik me een zeven-jarige, maar dat is dan ook niet verwonderlijk met al die kindergroepen… ze richten zich immers op eerste leerjaarsscholieren.

Uiteindelijk vond ik 2 groepen die iets of wat aanhoorbaar waren. De covers van Raymond v/h Groenewoud en de Feestridders. De ene voor de performance, de andere voor de originele tekst. Jammer dat ik covers beter moet vinden dan de Vlaamse artiesten met eigen creatie.
En dan verschieten ze ervan dat de radiozenders zo goed als geen Vlaamse plaatjes draaien. Blijven verder doen op dit niveau! Ik mis al de tijd van Petra met haar In een klein stationnetje.