dinsdag 12 december 2006

Site van het jaar 2006

De stemmen zijn geteld en het resultaat is bekend: Het kleine zicht: 59 ste plaats.
Bedankt aan mijn achterban en lezers.

Menig woorden zijn gevloeid in het bloggerlandschap.

Een niet geselecteerde blogger had (uit frustratie?) de genomineerde weblogs onder de loep genomen en bekritiseerd. Over mijn site schreef hij dat ik op jaarbasis slechts 9 commentaren op mijn tekstje bijeen gesprokkeld had, waarvan geen enkel van vrienden en familie.

Dat is correct, B., maar ach, wat maakt het uit? Het zit reeds in de naam van de site verwerkt: 'kleine'. De site is bewust kleinschalig gehouden: zonder blote madammen en/of foto’s rechtstreeks uit de P-magazine geplukt. Daar heb je weblogs als 2 Girls voor.

Voor het eerst ook dat 4 genomineerde sites zich lieten schrappen voor deze verkiezing.

Ik begrijp de blogwereld niet. Er wordt warm en koud tegelijk geblazen. De ene kijkt reikhalzend uit om genomineerd te worden (en wordt al dan niet geselecteerd), terwijl de andere het als een smet beschouwt. En after all, alsof dat Clickx hét tijdschrift is.

Laat ik eerlijk zijn: ik was en ben nog steeds blij met mijn nominatie en met het behaalde resultaat, maar wat Clickx zelf betreft, koop ik het blad al jaren niet meer wegens vaak dezelfde content. Blijkbaar ben ik niet de enige die er zo over denkt, want bij mijn krantenboer hebben ze hun bestelhoeveelheid gereduceerd tot een handvol exemplaren. Wat een verschil met enkele jaren terug!

Het project van Bwards 2006 is me niet ontgaan en de stemmen om meer overleg te plegen met de blog community heb ik ook gehoord. Alleen leven we met onze blog gedeeltelijk in een cyberspace. Wie is representatief? De meest gelezen blogs (die sowieso al geselecteerd waren)? De meest bekende blogs? De ontelbare kleine blogs?

Hoe zal de manier van communiceren verlopen? Een forum georganiseerd door Clickx? Met het risico dus dat je enkel de lezers van Clickx bereikt. Ik lees zelden nog een Clickx.

Ze bekijken het maar.