maandag 10 april 2006

Music Clash



Gabberend Zele mocht zaterdagavond eens buiten. Het was kermisfuif in Den Anker. Opgetutte blondines met eyeliner, waarvan je je afvraagt of ze al dan niet met dat potlood uitgeschoven zijn, stonden aan de kassa te drummen. Samen met hun vrijer, die ze aan het sportplein opgepikt hebben. Ze hadden hun joggingpakje nog aan.

Jumpend op de muziek, borsten heen en weer zwiepend, en hoekige bewegingen, meer moet dat niet zijn.

Vroeger hakte ik ook wel wat; dat zag er tien jaar geleden toch wel wat anders uit. De nieuwe generatie doet me zwaar denken aan een ongure stepfitness: 1 been voor, 1 been achter, en op ritme van de bas de schaarsprong.

Het verwonderde me dat er nog zoveel gabbertjes bestonden. De laatste tijd worden we in de extremere scene overspoeld door gothic-liefhebbers en punkers. De zwevers daarentegen hebben het blijkbaar niet overleefd. Misschien samen met Kurt Cobain zelfmoord gepleegd? De mainstream is al tevreden met het foute uur van Sven Ornelis. Geef ze daarbij een Brahim en een R & B’tje en ze zijn helemaal tevreden.

Ik baal van R & B, hoewel er veel mooie dames op afkomen. Die meisjes zijn meestal ook expliciet vrouwelijker en mooier gekleed dan de gothic-exemplaren die ik al ontmoette. Wellicht ook mijn enigste motivatie om discotheken te bezoeken.

Mocht ik daar puur toevallig een vriendinnetje leren kennen dat verzot is op R & B, dan gaan we nog leuke tijden tegemoet. Benieuwd of ze me vergezelt naar De Steeple in Waregem, T-klub in Lokeren, Rock Werchter, …