dinsdag 1 februari 2005

Discreet

Versuft door de warmte, licht verveeld, speelde ik patience. Nog een uur te gaan, dacht ik. Al dromend van de vrije avond, werd ik opgeschrikt door de laatste hit van Britney Spears. Ik tuurde rond, want er stond geen radio in de buurt.

“Dat is mijn Nokia 3510.” antwoordde de blondine rechtover mij.
“Neem je dan niet op?” vroeg een collega.
“Nee, want ik gebruik mijn GSM enkel in noodgevallen of om mijn kinderen te bellen. Bovendien is GSM’en storend op het werk ”

De blondine nam een break om wat zuurstof in haar borsten te pompen en vervolgde:
“ik heb daarnet met een vriendin gebeld voor carnaval. We zouden een kroontje maken met ijzerdraad. Allei, da’s toch banaal dat ze je daarvoor op het werk bellen.”

Er viel een stilte van exact 5 seconden.

Tuutuutuut tuuuuuuuuuut tuuuuuuuuuuuut tututut tut (2 X)

Ik schrok zo hard dat ik mijn harten negen op de verkeerde rij legde. Ik knarsetandde.

“Ja” gooide de blondine op “nu moet ze me sms’en. Dat is veel discreter”.


Voor een keer mag je aannemen dat dit verhaal 100 % waar gebeurd is.