zondag 19 december 2004

Pop Idool

Waarschijnlijk ben ik een van de weinigen die geen enkele naam van Pop Idool 2004 kan opsommen. Of toch… Willens nillens hoorde ik net Joeri op Donna. Ik had de song nog niet gehoord; de presentatrice had nog niet eens de groep aangekondigd, of mijn kleine teen vertelde me dat dit een uit de vtm-stal was. Melig leeg, zoals ik er al duizenden gehoord heb.

Waarom moet ik steeds denken aan het Eurosongfestival wanneer Pop-idool op de buis is? Daar zijn de plaatjes ook steeds afkooksels van elkaar. Wat niet echt moeilijk is: het lijkt wel of de gebroeders Paelinck een monopolie op Eurosong hebben.

Anyway, ik kies mijn idolen liever zelf. Ik ben voorstander van de Helmut Lotti carrière. Eerst alle pensenmarkten afschuimen en verschrikkelijke saucissen met Bavikbier verorberen om daarna de Vlaamse Top Tien te veroveren en zo door te stoten naar de top. We hebben goed gelachen met Lotti, maar ik zou op dit moment toch wel graag ook zijn bankrekening willen hebben.

En er lopen nog zo van die idolen rond: Bart Kaël, Willy Sommers, Will Tura. Stuk voor stuk hadden zij Pop-Idool niet nodig. (Ok, ik geef toe: de Kinderacademie van Walter Capiau even niet meegerekend :-p)

En ook al hoor ik niet graag hun muziek; zij hebben het wel gemaakt.
Respect Willy, Bart, Will en de anderen…