dinsdag 15 november 2005

Parlefoon

Voor de nieuwkomers: welkom. Normaal publiceer ik enkel op maandag, maar uitzonderlijk door de nominatie voor Site van het Jaar 2005 zal ik tot 12 december (uitreikingsdag) dagelijks publiceren.

We hebben een nieuwe parlefoon op ons appartement laten installeren. Een mooi Italiaans wit design-telefoon hangt nu in mijn woonkamer te pronken. Hyacint Bucket zou wellicht stikjaloers zijn.

Het heeft de techniekers bloed, zweet en tranen gekost om de parlefoons te plaatsen. Ze hoopten na twee uur werken rond te zijn. Ijdele hoop blijkbaar, want na drie uur stonden ze nog steeds als een kip zonder kop in mijn living rondjes te draaien. Ik had wel wat medelijden met hen. De parlefoons hingen netjes aan de muur, toen het bij de uitprobeerfase misliep. De technieker wou met de knop op de parlefoon de deur openen en wonder boven wonder lukte dat ook. Alleen rinkelden tegelijkertijd in alle andere appartementen de parlefoons lustig mee. Best wel grappig.

Een telefoontje naar de fabrikant volstond om het euvel binnen het kwartier op te lossen. Gelukkig maar...