donderdag 24 november 2005

coca-cola forever

“Eet wat meer groenten” zei een collega, slurpend aan een groentesapje. Hij spande zijn buik op waardoor de knobbels zichtbaar waren en streek door zijn krullenbol.
“Yeah right” antwoordde ik, demonstratief schuddend met mijn belly.
“Ik ben net beginnen lopen” gooide er een andere tegenaan.
“Even proeven?”vroeg krullenmans. Het logo V 8 goed tonend in mijn gezichtsveld.
“Nou, voor 1 keertje dan”

Het goedje vloeide door mijn keel. Een afgrijselijke smaak stopte abrupt mijn kans op een gezonder leven. “Bah!!” spuwde ik uit. “Een normale fabrikant voegt er een lekkere smaak aan toe, maar dit is walgelijk.”
Mijn coca-cola stond binnen handbereik. Als een gek dronk ik het blikje leeg en nam een Snicker.

De jogger glunderde. “Die cola zou je beter vervangen door light. Light producten zijn hip en bovendien veel gezonder.”

Onverstoord door haar uitleg draaide ik aan de volumeknop van de radio. De nieuwslezer las de hoofdpunten voor.

Nog nooit had ik me zo goed gevoeld als vandaag. :-)