woensdag 29 september 2004

Firefox: het verslag

Misschien is het omdat ik Firefox kant en klaar gebruik, maar veel verschil met IE merk ik niet echt. Het zijn in mijn ogen alle twee goede programma's. Sommigen beweren dat Firefox sneller kan inladen, maar met een ADSL verbinding heb ik daar niet veel van gemerkt. De ene keer is IE sneller, de andere keer Firefox.

En het aspect dat je Firefox naar je hand kunt zetten omdat het een open bron is, vind ik eigenlijk nogal vergezocht. Een browser dient toch enkel om sites te bezoeken? En dat doen ze allebei, so...

Smaken verschillen en ik denk dat dit als leek het enige argument zal zijn om voor een programma te kiezen. En weet je, als leek grijp je nogal vaak naar dingen die je kent uit het verleden: IE dus.

Op anti-Microsoft mensen na, denk ik dat er weinig zullen overstappen op Firefox.

Eigenlijk vraag ik me af wie een andere browser gebruikt. Een klein testje, zet in de comment maar welke browser je gebruikt.

Om eerlijk te zijn, op Netscape, Firefox en IE na kan ik er geen met naam opsommen...